Nederlands Film Festival lanceert campagne 2017

Vandaag presenteert het Nederlands Film Festival zijn nieuwe campagne ‘Je weet niet wat je ziet,’ ontwikkeld door reclamebureau Hong Kong. Voor de campagne is samengewerkt met regisseur Madja Amin en fotograaf Sophie Hemels van Cake Film & Photography.In de campagne staat de diverse, verrassende en vooruitstrevende programmering van het festival centraal. In drie commercials en een online- en postercampagne zien we vijf personages die zichtbaar in vervoering gebracht worden tijdens het kijken naar een van de producties uit het festivalprogramma. Wij nodigen alle bezoekers uit om hetzelfde te doen en zelf ook de vele kanten van de Nederlandse film te komen ontdekken.‘Je weet niet wat je ziet’ kan ook in letterlijk zin worden opgevat: van de ruim 300 titels zijn er namelijk meer dan 90 voor het éérst te zien op het NFF, waaronder openingsfilm Tulipani van Oscarwinnend regisseur Mike van Diem.De commercial draait vanaf 17 augustus in bioscopen en filmtheaters door het hele land. Vanaf die dag zijn ook de eerste posters zichtbaar. De online campagne start vandaag.Nederlands Film Festival 2017 Het NFF is meer dan film alleen. Tussen 20 en 29 september zie je in Utrecht een breed en divers programma op het gebied van film, televisie en interactive. Dit jaar heeft het NFF onder meer filmcomponist Tom Holkenborg, beter bekend als Junkie XL, uitgenodigd om een masterclass te geven en nieuw dit jaar zijn NFF Interactive: Storyspaceen de Blikverruimers: negen bijzondere gastprogrammeurs die allen hun eigen dag en avond samenstellen.Tijdens het L’OR Gouden Kalveren Gala wordt Nederlands talent beloond en ook dit jaar staat de programmering weer bol van de publiekspremières. Het volledige programma wordt op vrijdag 1 september bekendgemaakt. Voor verschillende programmaonderdelen en films zijn tickets al verkrijgbaar.
Credits campagneAgency: Hong Kong AmsterdamStrategie: Rogier Smalhout, Anne Heijs Creative direction: Rogier Smalhout Account Director: Anne Heijs Graphic Design: Dominique van Rhee @ Hong Kong Client NFF: Isabelle de Klein, Sze Man Ho, Hein Barnhoorn Productiemaatschappij: Cake Film & Photography Regisseur: Madja Amin Fotograaf: Sophie Hemels Executive producer: Anne van Kuyk Producer: Nadja Vissers DOP: Noël Schoolderman Focus puller: Daan Bothof Datamanager: Ricky Belt Grip: Roy van den Vlekkert Gaffer: Dick Bloemraad Best boy: Patrick Galvin Fotografie assistent: Marco Meazza Stylist: Lois van Galen Last 1st AD: Farah Abdi 2nd AD: Julian Pattinama Hair & make-up: Claudia Creebsburg Editor: Emiel Nuninga Sound & music: Niels den Otter, Audentity VFX artist: Matthijs Slijkhuis, Filmmore Postproductie coördinator: Annemarie Raaff, Filmmore Colorist: Martin Klein, Filmmore Beeldbewerking fotografie: Ruud van DoornCast Anneke Sluiters Teun Stokkel Saman Amini Arnold Janssen Chloé LeenheerSpecial thanks to Lux & Co Camera Rentals Filmmore Alle figurantenThanks to Kriterion Grip Wise Locatie Werk Audentity
ga terug

Partners

NPO Vm Nfs diap 1 5xLogo volkskrantVL LOGO LIGGEND COMPLEET 2021 diapLogo NFFLogo DioraphteFonds 21 Logo WIT 01