Ga naar inhoud

Nederlands Film Festival lanceert campagne 2017


Vandaag presenteert het Nederlands Film Festival zijn nieuwe campagne ‘Je weet niet wat je ziet,’ ontwikkeld door reclamebureau Hong Kong. Voor de campagne is samengewerkt met regisseur Madja Amin en fotograaf Sophie Hemels van Cake Film & Photography.


In de campagne staat de diverse, verrassende en vooruitstrevende programmering van het festival centraal. In drie commercials en een online- en postercampagne zien we vijf personages die zichtbaar in vervoering gebracht worden tijdens het kijken naar een van de producties uit het festivalprogramma. Wij nodigen alle bezoekers uit om hetzelfde te doen en zelf ook de vele kanten van de Nederlandse film te komen ontdekken.


‘Je weet niet wat je ziet’ kan ook in letterlijk zin worden opgevat: van de ruim 300 titels zijn er namelijk meer dan 90 voor het éérst te zien op het NFF, waaronder openingsfilm Tulipani van Oscarwinnend regisseur Mike van Diem.


De commercial draait vanaf 17 augustus in bioscopen en filmtheaters door het hele land. Vanaf die dag zijn ook de eerste posters zichtbaar. De online campagne start vandaag.


Nederlands Film Festival 2017


Het NFF is meer dan film alleen. Tussen 20 en 29 september zie je in Utrecht een breed en divers programma op het gebied van film, televisie en interactive. Dit jaar heeft het NFF onder meer filmcomponist Tom Holkenborg, beter bekend als Junkie XL, uitgenodigd om een masterclass te geven en nieuw dit jaar zijn NFF Interactive: Storyspaceen de Blikverruimers: negen bijzondere gastprogrammeurs die allen hun eigen dag en avond samenstellen.


Tijdens het L’OR Gouden Kalveren Gala wordt Nederlands talent beloond en ook dit jaar staat de programmering weer bol van de publiekspremières. Het volledige programma wordt op vrijdag 1 september bekendgemaakt. Voor verschillende programmaonderdelen en films zijn tickets al verkrijgbaar.













































Credits campagne

Agency: Hong Kong Amsterdam

Strategie: Rogier Smalhout, Anne Heijs

Creative direction: Rogier Smalhout

Account Director: Anne Heijs

Graphic Design: Dominique van Rhee @ Hong Kong

Client NFF: Isabelle de Klein, Sze Man Ho, Hein Barnhoorn

Productiemaatschappij: Cake Film & Photography

Regisseur: Madja Amin

Fotograaf: Sophie Hemels

Executive producer: Anne van Kuyk

Producer: Nadja Vissers

DOP: Noël Schoolderman

Focus puller: Daan Bothof

Datamanager: Ricky Belt

Grip: Roy van den Vlekkert

Gaffer: Dick Bloemraad

Best boy: Patrick Galvin

Fotografie assistent: Marco Meazza

Stylist: Lois van Galen Last

1st AD: Farah Abdi

2nd AD: Julian Pattinama

Hair & make-up: Claudia Creebsburg

Editor: Emiel Nuninga


Sound & music: Niels den Otter, Audentity

VFX artist: Matthijs Slijkhuis, Filmmore

Postproductie coördinator: Annemarie Raaff, Filmmore

Colorist: Martin Klein, Filmmore

Beeldbewerking fotografie: Ruud van Doorn

Cast

Anneke Sluiters

Teun Stokkel

Saman Amini

Arnold Janssen

Chloé Leenheer

Special thanks to

Lux & Co

Camera Rentals

Filmmore

Alle figuranten

Thanks to

Kriterion

Grip Wise

Locatie Werk

Audentity

ga terug