Nederlands Film Festival lanceert campagne 2017

Vandaag presenteert het Nederlands Film Festival zijn nieuwe campagne ‘Je weet niet wat je ziet,’ ontwikkeld door reclamebureau Hong Kong. Voor de campagne is samengewerkt met regisseur Madja Amin en fotograaf Sophie Hemels van Cake Film & Photography.

In de campagne staat de diverse, verrassende en vooruitstrevende programmering van het festival centraal. In drie commercials en een online- en postercampagne zien we vijf personages die zichtbaar in vervoering gebracht worden tijdens het kijken naar een van de producties uit het festivalprogramma. Wij nodigen alle bezoekers uit om hetzelfde te doen en zelf ook de vele kanten van de Nederlandse film te komen ontdekken.

‘Je weet niet wat je ziet’ kan ook in letterlijk zin worden opgevat: van de ruim 300 titels zijn er namelijk meer dan 90 voor het éérst te zien op het NFF, waaronder openingsfilm Tulipani van Oscarwinnend regisseur Mike van Diem.

De commercial draait vanaf 17 augustus in bioscopen en filmtheaters door het hele land. Vanaf die dag zijn ook de eerste posters zichtbaar. De online campagne start vandaag.

Nederlands Film Festival 2017

Het NFF is meer dan film alleen. Tussen 20 en 29 september zie je in Utrecht een breed en divers programma op het gebied van film, televisie en interactive. Dit jaar heeft het NFF onder meer filmcomponist Tom Holkenborg, beter bekend als Junkie XL, uitgenodigd om een masterclass te geven en nieuw dit jaar zijn NFF Interactive: Storyspaceen de Blikverruimers: negen bijzondere gastprogrammeurs die allen hun eigen dag en avond samenstellen.

Tijdens het L’OR Gouden Kalveren Gala wordt Nederlands talent beloond en ook dit jaar staat de programmering weer bol van de publiekspremières. Het volledige programma wordt op vrijdag 1 september bekendgemaakt. Voor verschillende programmaonderdelen en films zijn tickets al verkrijgbaar.

Credits campagne
Agency: Hong Kong Amsterdam
Strategie: Rogier Smalhout, Anne HeijsCreative direction: Rogier SmalhoutAccount Director: Anne HeijsGraphic Design: Dominique van Rhee @ Hong KongClient NFF: Isabelle de Klein, Sze Man Ho, Hein BarnhoornProductiemaatschappij: Cake Film & PhotographyRegisseur: Madja AminFotograaf: Sophie HemelsExecutive producer: Anne van KuykProducer: Nadja VissersDOP: Noël SchooldermanFocus puller: Daan BothofDatamanager: Ricky BeltGrip: Roy van den VlekkertGaffer: Dick BloemraadBest boy: Patrick GalvinFotografie assistent: Marco MeazzaStylist: Lois van Galen Last1st AD: Farah Abdi2nd AD: Julian PattinamaHair & make-up: Claudia CreebsburgEditor: Emiel Nuninga
Sound & music: Niels den Otter, Audentity
VFX artist: Matthijs Slijkhuis, Filmmore
Postproductie coördinator: Annemarie Raaff, Filmmore
Colorist: Martin Klein, Filmmore
Beeldbewerking fotografie: Ruud van Doorn
Cast
Anneke Sluiters
Teun Stokkel
Saman Amini
Arnold Janssen
Chloé Leenheer
Special thanks to
Lux & Co
Camera Rentals
Filmmore
Alle figuranten
Thanks to
Kriterion
Grip Wise
Locatie Werk
Audentity
ga terug