Vandaag presenteert het Nederlands Film Festival zijn nieuwe campagne ‘Je weet niet wat je ziet,’ ontwikkeld door reclamebureau Hong Kong. Voor de campagne is samengewerkt met regisseur Madja Amin en fotograaf Sophie Hemels van Cake Film & Photography.In de campagne staat de diverse, verrassende en vooruitstrevende programmering van het festival centraal. In drie commercials en een online- en postercampagne zien we vijf personages die zichtbaar in vervoering gebracht worden tijdens het kijken naar een van de producties uit het festivalprogramma. Wij nodigen alle bezoekers uit om hetzelfde te doen en zelf ook de vele kanten van de Nederlandse film te komen ontdekken.‘Je weet niet wat je ziet’ kan ook in letterlijk zin worden opgevat: van de ruim 300 titels zijn er namelijk meer dan 90 voor het éérst te zien op het NFF, waaronder openingsfilm Tulipani van Oscarwinnend regisseur Mike van Diem.De commercial draait vanaf 17 augustus in bioscopen en filmtheaters door het hele land. Vanaf die dag zijn ook de eerste posters zichtbaar. De online campagne start vandaag.Nederlands Film Festival 2017
Het NFF is meer dan film alleen. Tussen 20 en 29 september zie je in Utrecht een breed en divers programma op het gebied van film, televisie en interactive. Dit jaar heeft het NFF onder meer filmcomponist Tom Holkenborg, beter bekend als Junkie XL, uitgenodigd om een masterclass te geven en nieuw dit jaar zijn NFF Interactive: Storyspaceen de Blikverruimers: negen bijzondere gastprogrammeurs die allen hun eigen dag en avond samenstellen.Tijdens het L’OR Gouden Kalveren Gala wordt Nederlands talent beloond en ook dit jaar staat de programmering weer bol van de publiekspremières. Het volledige programma wordt op vrijdag 1 september bekendgemaakt. Voor verschillende programmaonderdelen en films zijn tickets al verkrijgbaar.
Credits campagneAgency: Hong Kong AmsterdamStrategie: Rogier Smalhout, Anne Heijs
Creative direction: Rogier Smalhout
Account Director: Anne Heijs
Graphic Design: Dominique van Rhee @ Hong Kong
Client NFF: Isabelle de Klein, Sze Man Ho, Hein Barnhoorn
Productiemaatschappij: Cake Film & Photography
Regisseur: Madja Amin
Fotograaf: Sophie Hemels
Executive producer: Anne van Kuyk
Producer: Nadja Vissers
DOP: Noël Schoolderman
Focus puller: Daan Bothof
Datamanager: Ricky Belt
Grip: Roy van den Vlekkert
Gaffer: Dick Bloemraad
Best boy: Patrick Galvin
Fotografie assistent: Marco Meazza
Stylist: Lois van Galen Last
1st AD: Farah Abdi
2nd AD: Julian Pattinama
Hair & make-up: Claudia Creebsburg
Editor: Emiel Nuninga
Sound & music: Niels den Otter, Audentity
VFX artist: Matthijs Slijkhuis, Filmmore
Postproductie coördinator: Annemarie Raaff, Filmmore
Colorist: Martin Klein, Filmmore
Beeldbewerking fotografie: Ruud van DoornCast
Anneke Sluiters
Teun Stokkel
Saman Amini
Arnold Janssen
Chloé LeenheerSpecial thanks to
Lux & Co
Camera Rentals
Filmmore
Alle figurantenThanks to
Kriterion
Grip Wise
Locatie Werk
Audentity