Ga naar inhoud
Hoe bereik je publiek voor de Nederlandse film? Tijdens deze Prof Talk duiken we in de laatste cijfers en blikken we vooruit.

Internationale successen Barbie en Oppenheimer vullen de filmzalen sneller dan ooit. Hoe kunnen we dit ook bereiken met nationale producties? Hoe trekken we daar een divers publiek voor? Na een welkomstwoord door Anne de Jong (voorzitter van het Abraham Tuschinski Fonds) volgt een videoboodschap van Will Koopman (regisseur). Koopman nam in 2022 het Gouden Kalf voor de Filmcultuur in ontvangst met een warm pleidooi voor Nederlandse films. Het afgelopen jaar ging ze in gesprek met stakeholders uit de av-sector om nieuwe wegen te ontdekken naar een groter en meer divers publiek voor Nederlandse producties.

Vervolgens praten Boris van der Ham (voorzitter Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters - NVBF) en festivaldirecteur Silvia van der Heiden verder over de uitkomst van recente bijeenkomsten over de publiekspotentie van de Nederlandse film, zoals de NFF Extended sessie die plaatsvond in juli. Koen de Groot (Business Intelligence Analist, NVPI), die tijdens deze NFF Extended de bioscoopresultaten van het afgelopen jaar deelde met de sector, geeft in aanvulling hierop prognoses voor de Nederlandse film. Lees hier vast het verslag terug van deze NFF Extended bijeenkomst.

Tot slot geeft het Abraham Tuschinski Fonds een toelichting op de nieuwe fondsregeling die nu van kracht is. Hoe werkt de regeling en wat zijn de huidige resultaten? Producenten en distributeurs delen vervolgens hun perspectieven.

Sluit na afloop aan bij de Professionals Drinks, gehost door het Abraham Tuschinski Fonds. Samen proosten we op de Nederlandse Film!

Voertaal: Nederlands
Sprekers:
- Rachel van Bommel (Millstreet Film)
- Klaas de Jager (Independent Film)
- Paul Ruven (Talent United)
- Jeroen Koopman (NewBe)

Professionals & Talent Programma