Ga naar inhoud
36 keer een WK-ervaring: niet vanaf de middenstip, maar vanuit de wijken rond de stadions. Deze interactieve webdocumentaire laat zien wat de sociale, economische en culturele impact is van het voetbalspektakel.
In deze interactieve webdocumentaire draait het eens niet om de stervoetballers of de FIFA-bobo's, maar om de gewone mensen rond een WK. Drie steden (Rio de Janeiro, Leipzig en Johannesburg) leverden ieder twaalf persoonlijke verhalen die samen een uniek beeld geven van de mensen die rondom een WK-stadion wonen. Door middel van audiogetuigenissen, tekstverhalen, fotografie, Google Street View en Google Maps wordt zo de sociale, economische en culturele impact van het voetbalspektakel belicht. Wie mogen zich de echte winnaars van de afgelopen drie World Cups noemen: de investeerders, de regeringsleiders of de bewoners?

Credits

Conceptontwikkeling
Interface en interaction design
Grafische vormgeving
Coproducent
NRC Media B.V.
MiriquidiFilm
Productiebedrijf
Submarine Channel

Titel: Who Are the Champions?
Jaar: 2015
Categorie: Interactief project
Competities: Interactive & Games, NFF Digital Storytelling Competitie
Editie: NFF 2015

SportMaatschappij

NFF Archief

Informatie over deze film, televisie- of interactieve productie bevindt zich in het NFF Archief. In het NFF Archief staat informatie over producties die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het NFF beschikt niet over dit materiaal, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij Eye Filmmuseum of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.