Egodocumentaire waarin de maker onderzoek doet naar de wereld van Insta-fitgirls. Ze neemt niet alleen de meiden onder de loep, maar legt ook haar eigen onzekerheden bloot.
Een filmmaker besluit het label fitgirl te onderzoeken door er zelf één te worden. In dit social media-tijdperk waarin het individu voorop staat, fit zijn de trend is en online etaleren van het hoogste belang, lijkt het lastig om tevreden over jezelf te blijven. Daarom besluit de documentairemaker drie keer in de week te gaan sporten, strenge eetschema’s aan te houden en de nodige Instagram-roem te behalen. Wat doet deze verandering mentaal met haar en verandert het haar kijk op het fenomeen fitgirls?
Credits
Regie
Producent
Camera
Montage
Sound Design
Productiebedrijf
St. Joost School of Art & Design
NFF Archief
Informatie over deze film, televisie- of interactieve productie bevindt zich in het NFF Archief. In het NFF Archief staat informatie over producties die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het NFF beschikt niet over dit materiaal, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij Eye Filmmuseum of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.