di 13 aug 2019

Grolsch en Nederlands Film Festival breiden samenwerking uit

Gouden Kalveren Gala heet voortaan het Grolsch Gouden Kalveren Gala

Biermerk Grolsch en het Nederlands Film Festival (NFF) breiden hun driejarige samenwerking uit. Grolsch verbindt dit jaar voor het eerst haar naam aan het Gouden Kalveren Gala, wat daarmee nu het Grolsch Gouden Kalveren Gala heet. Het Gouden Kalf, de grote prijs van de Nederlandse film, wordt sinds de eerste editie van het Nederlands Film Festival in 1981 jaarlijks tijdens het gala uitgereikt aan onder meer de beste Nederlandse filmmakers, scenarioschrijvers, producenten, acteurs en actrices.

Melanie Koning, Marketing Manager Grolsch: “Grolsch omarmt het filmdomein al vele jaren, omdat dit goed aansluit bij het vakmanschap en het karakter van Grolsch. Dit komt allemaal samen tijdens het Gouden Kalveren Gala, waar de Nederlandse film en Nederlandse filmmakers de waardering voor hun vakmanschap ontvangen. Het Grolsch Gouden Kalveren Gala is daarom een logische stap in de samenwerking met het NFF.“

Silvia van der Heiden, Algemeen Directeur van het Nederlands Film Festival: “Grolsch en film zijn al jarenlang een logische combinatie. Ik ben dan ook bijzonder blij dat Grolsch met het sponsorship van het Gouden Kalveren Gala de uitreiking van de meest prestigieuze film, televisie en interactive prijzen mede mogelijk maakt.”

Het 39e Nederlands Film Festival vindt plaats van vrijdag 27 september t/m zaterdag 5 oktober 2019. Op vrijdag 4 oktober worden de Gouden Kalveren uitgereikt. Tijdens het NFF kunnen bezoekers op alle festivallocaties de beste, mooiste, nieuwste en meest spraakmakende films bekijken onder het genot van een Grolsch Pilsener.

De tickets voor de eerste evenementen zijn verkrijgbaar via filmfestival.nl/voorverkoop. Ook jaarrond zie je het NFF in 2019 op verschillende plekken met (nieuwe) inspirerende samenwerkingen, zoals door het hele land in de filmtheaters tijdens de Nederlandse Filmnacht en twee keer per jaar bij speciale voorpremières tijdens Hollands Nieuwste in samenwerking met Pathé en BankGiro Loterij. Voor alle film, televisie en interactive professionals in de sector is er vier keer per jaar NFF Extended, georganiseerd i.s.m. vele partijen uit de sector.