Ga naar inhoud

NFF lanceert ‘Zie je op het Nederlands Film Festival’-campagne

Het Nederlands Film Festival lanceert de campagne ‘Zie je op het Nederlands Film Festival’ voor de 39e editie van het festival, dat plaatsvindt van 27 september t/m 5 oktober in Utrecht. Voortbordurend op de campagne van vorig jaar en het thema ‘De Spelende Mens’ is een frisse, kleurrijke campagne gecreëerd, in samenwerking met Czar Amsterdam.


De affiches en commercial tonen acteurs, actrices, makers en producties die te zien zijn tijdens NFF 2019: Josephine Arendsen (MIJN BIJZONDER RARE WEEK MET TESS), Daniël Kolf (DE LIBI), Maarten Heijmans (WAT IS DAN LIEFDE), Susan Radder (KEIZERSVROUWEN, JOARDY SEASON), Shahine El-Hamus (DE BELOFTE VAN PISA, VALS) en Beppie Melissen (KAPSALON ROMY, KORTE KUITSPIER). Op de affichebeelden zijn ook de Blikverruimers van NFF 2019 Halina Reijn, Jandino Asporaat en Tim Hofman te zien. De voice-over van de commercial is ingesproken door Oussama Ahammoud, hoofdrolspeler in DE LIBI, MOCRO MAFFIA en VAKKENVULLERS.

De campagne van het NFF werd ontwikkeld in samenwerking met productiemaatschappij Czar Amsterdam, regisseur Boris Booij en fotograaf Willemskantine. De muziek voor de commercial is samengesteld door Sjam Sjamsoedin. De crossmediale campagne is landelijk te zien in bioscopen, filmtheaters, in de openbare ruimte, bij een groot aantal horeca, culturele en onderwijsinstellingen en online via de eigen kanalen van het Nederlands Film Festival en via derden.

Van vrijdag 27 september tot en met zaterdag 5 oktober is het Nederlands Film Festival het podium van Nederlandse beeldverhalen. Negen dagen lang zie je er de nieuwste en beste speelfilms, documentaires, animaties, korte films, televisiedrama’s, interactieve projecten en verdiep je je in talks en masterclasses met inspirerende gasten. Het complete programma staat vanaf vandaag online, tickets zijn te verkrijgen via www.filmfestival.nl/programma.











[embed]https://www.youtube.com/watch?v=KSg7W_H_jM0&feature=youtu.be[/embed]




Credits ‘Zie je op het Nederlands Film Festival’-campagne


Creative Direction: ILL Communication
Client NFF: Laura Buijs, Isabelle de Klein, Silvia van der Heiden
Regisseur: Boris Booij (Czar Amsterdam)
Director of Photography: Jasper de Kloet
Producent: Czar Amsterdam
Production Manager: Jesse te Buck (Czar Amsterdam)
Head of Creative Content: Levi Rijper (Czar Amsterdam)
Editor: Jesse Hovestreijdt, Joe Lawrence
Video mapping: Mr. Beam
Stylist: Anna Claassen, Sander Strijbos
Hair & make-up: Erin Stoffer, Kira Kroegman
Music: Sjam Sjamsoedin (Super Awesome Studios)
Copywriter: ILL Communication
Fotografie: Willems Kantine
Graphic design: ILL Communication
Sound design: Jan Schermer (Warnier Posta)
Inhouse producers: Naomi Polhaupessy, Chaja Koe (Warnier Posta), Jesper Olyve (Filmmore)
Audio post production studio: Warnier Posta
Postproductie faciliteiten: Filmmore
Colorist: Judy Steenman
Voice-over: Oussama Ahammoud
Film sourcing: Julia Eikelenboom, Simon Reinders, Sjuul Stax



Modellen affiches

Beppie Melissen
Daniël Kolf
Halina Reijn
Jandino Asporaat
Susan Radder
Shahine El-Hamus
Steye Hallema
Tim Hofman



Acteurs commercial

Beppie Melissen
Daniël Kolf
Josephine Arendsen
Maarten Heijmans
Shahine El-Hamus
Susan Radder



Filmbeelden commercial

HET IRRITANTE EILAND – Albert Jan van Rees, Nuts & Bolts Film Company, VPRO
INTERMISSION EXPEDITION – Wiep Teeuwisse, Richard Valk, Valk Producties
TAKE ME SOMEWHERE NICE – Ena Sendijarević, Iris Otten, Sander van Meurs, Pieter Kuijpers, Pupkin, VPRO
NOCTURNE – Viktor van der Valk, Erik Glijnis, Stichting Maniak Film, Omroep Gelderland
MIJN BIJZONDER RARE WEEK MET TESS – Steven Wouterlood, Joram Willink, Piet-Harm Sterk, BIND Film, VPRO
JUDAS – Joram Lürsen, Ingrid Remeijsen, RTL Productions
EEN ANDERE DROOM – Tamara Shogaolu, Natalya Sarch, Lauren Dubowski, Ado Ato Pictures
BAANTJER HET BEGIN – Arne Toonen, Rachel van Bommel, Millstreet Films, RTL / Videoland
DE LIBI – Shady El-Hamus, Guusje van Deuren, Rianne Poodt, Harmen Kreulen, The Rogues, BNNVARA
ga terug