Ga naar inhoud
Portret van reclamemaker Erik Kessels die met zijn voormalig compagnon Johan Kramer de reclamewereld opschudde met opvallende campagnes. Even opvallend is zijn beeldend werk, een commentaar op de huidige beeldcultuur.
Art-director Erik Kessels richtte met copywriter Johan Kramer in 1996 het reclamebureau KesselsKramer op, dat opzien baarde met campagnes voor Ben, Diesel en het Hans Brinkers budgethotel. Kramer verliet in 2001 het bureau om te gaan regisseren en Kessels legt zich nu naast zijn reclamewerk toe op beeldend werk. Zijn discipline is het ordenen en verbanden leggen in de overweldigende stroom beelden die op ons afkomt, waarvoor hij overigens ook mede-verantwoordelijk is. Daar gebruikt hij onder andere fotoalbums voor die hij op rommelmarkten op de kop tikt. De kunstwereld weet er geen raad mee. De documentaire volgt Kessels tijdens lezingen, een bezoek aan Magnum-fotograaf Martin Parr, een strooptocht door kisten met fotoalbums in zijn archief en de onthulling van een onverwacht kunstwerk. De camera kijkt met Erik Kessels mee naar buiten en naar binnen en geeft zo inzicht in de manier hoe hij naar eigen en andermans werk en naar de wereld kijkt.

Credits

Set geluid
Productiebedrijf
Zeppers Film & TV
Omroep
VPRO TV

Titel: De kijk van Kessels
Jaar: 2009
Duur : 55 minuten
Categorie: Korte Documentaire
Competities: Hoofdprogramma
Editie: NFF 2009

NFF Archief

Informatie over deze film, televisie- of interactieve productie bevindt zich in het NFF Archief. In het NFF Archief staat informatie over producties die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het NFF beschikt niet over dit materiaal, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij Eye Filmmuseum of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.

Stills

Still
Still