Van eerste tot laatste eigenaar worden reminicenties opgeroepen aan een witte Kever, die nog altijd zijn laatste dagen op de sloop slijt.
De camera glijdt op een autokerkhof op bumperooghoogte langs auto's die ooit de trots van een eigenaar waren, maar nu rij aan rij langzaam staan te verworden tot schroot. De camera houdt stil bij een Kever. Wit, ontmanteld en afgedankt. Maar niet vergeten, zo blijkt uit de interviews met de vroegere eigenaren. Stuk voor stuk praten die vol liefde over hun periode met de witte Kever, die drie keer van eigenaar wisselde. De talking heads-interviews worden in hoofdstukjes afgewisseld door de grafische weergave van een schadeformulier, waarop de Kever in animatie zijn avonturen herbeleeft. Zo ontstaat een teder en aardig portret van de vele belevenissen van dit witte autootje, dat zo bekoorlijk was vanwege "de ronde, vrouwelijke vormen", dat ooit een pasgeboren kalf op de achterbank vervoerde, als ook jarenlang drie kinderen tijdens hun vakanties - met caravan.
Credits
Regie
Producent
Uitvoerend Producent
Camera
Set geluid
Sound Design
Montage
Muziek
Productiebedrijf
Volya Films
NFF Archief
Informatie over deze film, televisie- of interactieve productie bevindt zich in het NFF Archief. In het NFF Archief staat informatie over producties die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het NFF beschikt niet over dit materiaal, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij Eye Filmmuseum of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.