Partner worden

Met de vele duizenden bezoekers en de enorme media-aandacht die het genereert, is het NFF een uniek platform voor merken en bedrijven om zich te profileren, relaties te versterken en maatschappelijke betrokkenheid te tonen.

Een partnership met het NFF biedt:

  • Een platform om het merk te profileren onder een groot landelijk publiek: bij ruim 100.000 bezoeken op het festival en meer dan 1.438.502 bezoeken websitebezoeken.
  • Exclusieve toegang tot de speciale events van het NFF voor jou en je relaties: van de openingsavond, de uitreiking van de Gouden Kalveren en het feestelijke Filmbal tot de rode loper premières in gezelschap van bekende acteurs en makers uit de Nederlandse filmwereld
  • Creatieve, op maat ontwikkelde activatieprogramma’s voor zowel de B2B- als de B2C-markt

De onderstaande vier pakketten vormen de basis voor het partnership op maat.

NFF Founding Partner

Host van het festival

Founding Partners hebben– naast alle rechten van de Official Partner – maximale zichtbaarheid op alle landelijke NFF uitingen, campagne materialen, commercial en backdrops bij de rode loper premières. Jouw merk staat gedurende de gehele festivalperiode in de spotlights van lokale, regionale en (inter)nationale media, door het te integreren in de belangrijkste communicatiemiddelen van het NFF. Ook krijgt het merk de ruimte voor het ontwikkelen van creatieve activaties vooruitlopend op- en gedurende de festivalweek. Daarnaast biedt dit pakket toegang tot de vele hoogtepunten van het festival, en ben jij samen met en je gasten gegarandeerd van diverse interessante en bijzondere ontmoetingen tijdens het NFF.

NFF Official Partner

Branche-exclusiviteit en optimale merkbeleving

Als Official Partner behaal je optimaal rendement uit de samenwerking met het NFF. Als Official Partner heeft jouw merk de beschikking over een breed pakket aan branding & advertising, hospitality & tickets, communicatie- en activatiemogelijkheden. Je kunt gedurende het gehele festival op een relevante manier een bijdrage leveren aan de festivalbeleving. Daarnaast krijg je exclusieve toegang tot de Nederlandse filmwereld, de filmliefhebbers en de bijbehorende NFF-mediarelaties. Bovendien lift je mee op de enorme media-exposure die het festival genereert en heb je de mogelijkheid om te activeren rond en tijdens het festival.

NFF Premium Partner

Mix van exposure en filmbeleving

Als NFF Premium Partner krijg je toegang tot het hart van de Nederlandse filmcultuur. Je profiteert van diverse mogelijkheden voor branding en exposure én van een compleet assortiment van exclusieve hospitality tickets voor de hoogtepunten van het festival, waaronder de exclusieve openingsavond, de uitreiking van de Gouden Kalveren en de rode loper premières. Uniek aan dit pakket: je mag eenmalig activeren op een prominente festivallocatie of een andere nader te bepalen activatie inzetten.

NFF Preferred Partner

Bijdragen aan de festivalbeleving met uw product

Het NFF Preferred pakket is speciaal ontwikkeld voor ondernemingen die met hun diensten en producten willen bijdragen aan de festivalbeleving. Dit pakket biedt de mogelijkheid kennis te maken met het NFF en merkvoorkeur te vergroten bij filmliefhebbers door als partner aanwezig te zijn op alle festivallocaties.

Contact

Voor het maken van een afspraak en extra informatie over de mogelijkheden van een partnership met het NFF ben je van harte uitgenodigd contact op te nemen met onze afdeling Partnerships via 030-2303800 en [email protected].

NFF 2020 in cijfers

Ruim 100.000 bezoeken, 61 premières, 20 Gouden Kalveren, 100 bioscopen, 260.000 programmakranten, 1.438.502 bezoeken filmfestival.nl, 1.353.000 kijkers van de Uitreiking Gouden Kalveren op NPO1 en een totale PR waarde van 24,5 miljoen. Dat was het Nederlands Film Festival (NFF) in 2020.

Bekijk hier NFF 2020 in cijfers