Adverteren

Het Nederlands Film Festival biedt de kans om een groot publiek te bereiken door gericht te adverteren in de diverse festivaluitgaven. Advertentietarieven, oplagen en meer informatie over bijvoorbeeld adverteren in de NFF Professional Gids of NFF Magazine vind je in de tarievenkaart 2016: 



In 2016 hebben filmprofessionals, internationale gasten, filmliefhebbers, kinderen en jongeren een bezoek gebracht aan het festival, in het totaal 150.000 bezoeken. Online vertaalde dat zich in ruim 500.000 (unieke) bezoekers op filmfestival.nl.

Het festival heeft een goed beeld van haar bezoekers, zodat u zeker weet dat uw advertentie door de juiste doelgroep wordt gezien. Het grootste gedeelte van de bezoekers is hoogopgeleid en kenmerkt het festival als inspirerend, gastvrij, actueel en deskundig.  We zien een sterke bezoekersgroei binnen de doelgroep (film) studenten. Goed vertegenwoordigd zijn de young professionals (26-35 jaar).  Ook toont het jaarlijks publieksonderzoek dat de leeftijdscategorie  56-65 jaar het festival goed weet te vinden. Het grootste gedeelte van de bezoekers komt uit de Randstad. Afhankelijk van de inhoud van het programma worden ook bezoekers uit rest van Nederland aangetrokken om een bezoek te brengen.  

Door te adverteren in een uitgave van het Nederland Film Festival bereikt u veel film- en cultuurliefhebbers. Zowel landelijk als lokaal bij o.a. bioscopen, culturele centra en horecagelegenheden. Het biedt u de mogelijkheid om uw bedrijf of evenement te koppelen aan het grootste film- en media-evenement van Nederland.

 
Het NFF Magazine
•          Bevat het volledige filmprogramma van het festival;
•          Wordt als bijlage bij De Volkskrant (oplage 265.000) landelijk gedistribueerd;
•          Biedt een optimaal bereik door een extra oplage (35.000) te verspreiden bij o.a. culturele centra, bioscopen en                                 horecagelegenheden in heel Nederland; 
•          Was voorafgaand en tijdens het Nederlands Film Festival ook op alle festivallocaties in Utrecht te vinden;
•          Heeft een totale oplage van 300.000 exemplaren.

De NFF Dagkrant
•          Volgt de dagelijkse activiteiten van het festival;
•          Wordt gedurende het festival in acht edities dagelijks verspreid op alle festivallocaties in Utrecht;
•          Heeft een totale oplage van 40.000 exemplaren.

NFF Online
•          Banners in de rechterkolom van de homepage www.filmfestival.nl;
•          De festivalsite is dé plek voor het laatste nieuws en het complete festivalprogramma;
•          In september 2016 ongeveer 150.000 unieke bezoekers.

NFF Buitenreclame
•          Bieden meer dan twee weken zichtbaarheid op prominente plekken in de binnenstad van Utrecht;
•          Zijn rondom doorlopend met doek bekleed en ’s avonds verlicht;
•          Advertenties worden afgewisseld met het NFF Campagnebeeld.  

Contact
Voor vragen en aanvragen neem contact op met Daily Productions, Dennis Dercksen.
dennis@daily.nl of via 030-6913835.