<strong>De Viagraman</strong><br><a href="javascript:void(0)" onclick="Shadowbox.open({content: '/publiek/personen/michael-schaap?film=de-viagraman', player: 'iframe', width: 600, height: 300, title: 'Michael Schaap' });" text="Michael Schaap">Michael Schaap</a>, 2009<br>Korte Documentaire<br> <strong>De Viagraman</strong><br><a href="javascript:void(0)" onclick="Shadowbox.open({content: '/publiek/personen/michael-schaap?film=de-viagraman', player: 'iframe', width: 600, height: 300, title: 'Michael Schaap' });" text="Michael Schaap">Michael Schaap</a>, 2009<br>Korte Documentaire<br> <strong>De Viagraman</strong><br><a href="javascript:void(0)" onclick="Shadowbox.open({content: '/publiek/personen/michael-schaap?film=de-viagraman', player: 'iframe', width: 600, height: 300, title: 'Michael Schaap' });" text="Michael Schaap">Michael Schaap</a>, 2009<br>Korte Documentaire<br>

De Viagraman

 (The Viagraman)
In 1998 bracht de farmaceutische gigant Pfizer een pil op de markt die de eeuwenoude frustraties van een grote groep mannen in één klap oploste: Viagra. Binnen de kortste keren bleek de pil een naamsbekendheid te hebben die even groot was als die van Coca-Cola. Regisseur en verslaggever Michael Schaap wil laten zien wat er in die tien jaar met Viagra is gebeurd. En vooral wat er met de moderne man is gebeurd. Want het zijn al lang niet meer alleen oudere mannen die de pil slikken. Op een Hollands strandfeest vertellen aardig wat jonge mannen over hun wens de one night stands op te leuken met een eindeloze erectie. En er veranderde meer. Waar het eerste televisiespotje op gedragen toon werd gepresenteerd door presidentskandidaat Bob Dole die vertelde last te hebben van de tot dan toe onbekende aandoening Erectile Dysfunction, verschijnen tegenwoordig commercials die vrolijk het huwelijksgeluk van de acht uur durende erectie propageren. En dat voor maar vijftig euro voor vier pilletjes.
Deze film bevindt zich in het NFF Filmarchief. In het NFF Filmarchief staat informatie over de films die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het festival heeft niet de beschikking over deze films, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij het EYE Film Instituut of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.
Productiejaar2009
Lengte52 minuten
ProductielandNederland
RegisseurMichael Schaap
ProducentBruno Felix
ProducentFemke Wolting
Uitvoerend ProducentFabie Hulsebos
ScenarioMichael Schaap
CameraHans Bouma
Set GeluidBram Meindersma
Set GeluidOtto Horsch
EditorJurjen Blick
ProductiebedrijfSubmarine
TV companyVPRO TV
TV companyZDF Filmredaktion ARTE