Ga naar inhoud
In 1998 verscheen een pil op de markt die de eeuwenoude frustraties van een grote groep mannen in een klap oploste: Viagra. Regisseur Michael Schaap wil laten zien wat er in die tien jaar met Viagra is gebeurd. En vooral wat er met de moderne man is gebeurd.
In 1998 bracht de farmaceutische gigant Pfizer een pil op de markt die de eeuwenoude frustraties van een grote groep mannen in één klap oploste: Viagra. Binnen de kortste keren bleek de pil een naamsbekendheid te hebben die even groot was als die van Coca-Cola. Regisseur en verslaggever Michael Schaap wil laten zien wat er in die tien jaar met Viagra is gebeurd. En vooral wat er met de moderne man is gebeurd. Want het zijn al lang niet meer alleen oudere mannen die de pil slikken. Op een Hollands strandfeest vertellen aardig wat jonge mannen over hun wens de one night stands op te leuken met een eindeloze erectie. En er veranderde meer. Waar het eerste televisiespotje op gedragen toon werd gepresenteerd door presidentskandidaat Bob Dole die vertelde last te hebben van de tot dan toe onbekende aandoening Erectile Dysfunction, verschijnen tegenwoordig commercials die vrolijk het huwelijksgeluk van de acht uur durende erectie propageren. En dat voor maar vijftig euro voor vier pilletjes.

Credits

Uitvoerend Producent
Productiebedrijf
Submarine Film
Omroep
VPRO TV
ZDF Filmredaktion ARTE
Distributie
Submarine Film

Titel: De Viagraman
Jaar: 2009
Duur : 52 minuten
Categorie: Korte Documentaire
Competities: Hoofdprogramma
Editie: NFF 2009

NFF Archief

Informatie over deze film, televisie- of interactieve productie bevindt zich in het NFF Archief. In het NFF Archief staat informatie over producties die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het NFF beschikt niet over dit materiaal, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij Eye Filmmuseum of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.

Stills

Still
Still