Ga naar inhoud
Social media-gebeurtenissen, maar dan in het écht. Een innovatief live-event, waarbij jij - en alle andere aanwezigen - in realtime langs de digitale meetlat wordt gelegd.
Deze absurdistische (publieks)performance gaat over de manipulatieve macht van social media. Via Het Social Sorting Experiment wil maker Steye Hallema de bezoeker stimuleren om zich daar meer van bewust te zijn (en zichzelf wat beter te leren kennen). In deze innovatieve, immersieve live-symfonie wordt de data van de deelnemer gemeten en beoordeeld. Zo laat het experiment zien wat de gevolgen zijn van ons gedrag op social media. Gewenst resultaat is dat je daarna niet meer te manipuleren bent. En dat je tegelijkertijd ook gewoon een paar goede analoge vrienden hebt gemaakt. Van de makers van het spraakmakende Smartphone Orchestra, dat twee jaar geleden op NFF een sensatie was.

Het Social Sorting Experiment ging in première op IDFA DocLab, had internationaal succes op SXSW, het Flipside Festival Singapore en Sheffield Doc Fest, en was ook te zien op de Parade.

Credits

Sound Design
Interface en interaction design
Technische realisatie
Productiebedrijf
The Smartphone Orchestra

Titel: Het Social Sorting Experiment
Jaar: 2019
Duur : 45 minuten
Categorie: Interactief project
Competities: Gouden Kalf Competitie
Editie: NFF 2019

MaatschappijKunst & CultuurHumor

NFF Archief

Informatie over deze film, televisie- of interactieve productie bevindt zich in het NFF Archief. In het NFF Archief staat informatie over producties die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het NFF beschikt niet over dit materiaal, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij Eye Filmmuseum of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.