Ga naar inhoud
Eindelijk verlost van de chemokuren viert de achttienjarige Jim volop de zomer. Samen met zijn vrienden én samen met het (festival)publiek, want dat leverde user generated content, terwijl op YouTube een parallelle verhaallijn verteld werd.

De achttienjarige Jim is na een heftige strijd tegen kanker eindelijk klaar met de chemokuur. Nu kan de rest van zijn leven beginnen - en allereerst de zomer, die hij samen met zijn vriendengroep uitbundig wil vieren. De dramaserie speelt met het spanningsveld tussen fictie en realiteit, want het decor wordt gevormd door de zomerfestivals met echte festivalgangers. Ook de kijkers leveren actief een bijdrage; via een app bieden zij user generated materiaal aan dat in de serie wordt gemonteerd. Ondertussen ontvouwt zich op een YouTube-vlog een parallelle verhaallijn van een lotgenoot van Jim.

Credits

Uitvoerend Producent
Productiebedrijf
Pupkin
Omroep
KRO-NCRV
Grafische vormgeving
Elements Interactive
Interface en interaction design
Elements Interactive
Conceptontwikkeling
KRO-NCRV
Pupkin
Elements Interactive

Titel: 4JIM
Jaar: 2015
Categorie: Interactief project
Competities: Interactive & Games, NFF Digital Storytelling Competitie
Editie: NFF 2015

DramaJeugd

NFF Archief

Informatie over deze film, televisie- of interactieve productie bevindt zich in het NFF Archief. In het NFF Archief staat informatie over producties die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het NFF beschikt niet over dit materiaal, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij Eye Filmmuseum of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.