VR Watersnoodramp 1953

Kuba Szutkowski - 2018 - 7 min.

NFF Archief

Informatie over deze film, televisie- of interactieve productie bevindt zich in het NFF Archief. In het NFF Archief staat informatie over producties die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het NFF beschikt niet over dit materiaal, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij Eye Filmmuseum of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.

Museale installatie met daaraan gekoppeld een VR-streekverhaal dat je de historische watersnoodramp laat meemaken voor, tijdens en na de fatale komst van het water.

VR Watersnoodramp 1953, gemaakt in opdracht van Streekmuseum Goeree-Overflakkee, bestaat uit een VR-beleving van zeven minuten die de kijker de nacht van de watersnoodramp in 1953 laat meemaken. Daarnaast bestaat de installatie uit een fotoverhaal waarin archieffoto's worden gecombineerd met gemanipuleerd fotomateriaal. Zo komt het verhaal van de VR-beleving samen met de werkelijke nasleep van de watersnoodramp. Je volgt een gezin van Goeree-Overflakkee voor, tijdens en na de fatale komst van het water. Waar het gezin eerst nog - naar de plaatselijke aard - de aangekondigde storm weglacht, besluit oom Jakob na verontrustende radioberichten poolshoogte te nemen bij de dijk. Daar kijkt hij uit over een watermassa die gevaarlijk hoog staat. Hij alarmeert zijn broer en diens gezin. Ze besluiten het eiland te verlaten, maar worden overvallen door het water. 

Credits

Productiebedrijf
Uitvoerend producent(en)
Coproductiebedrijf
Research
Camera
Kostuumontwerp
Sound Design
Geluidsnabewerking
Set geluid
Visual Effects
Cast
Still fotografie
Animatie
Interface en interaction design
Technische realisatie
Productieland(en)
Nederland