Ga naar inhoud
De spectaculaire opkomst en ondergang van een 'multichannel experience marketing' bedrijf, ofwel: hoe de IT-business de bomen tot in de hemel zag groeien.
It's Magic Time volgt de perikelen in en rond 'multichannelexperiencemarketingbedrijf' Magic Minds, geesteskind van de onverwoestbaar optimistische ('Op de dag van surseance speel ik piano') ondernemer Erik Bartels. In een tijd waarin de digitale bomen allang niet meer tot aan de hemel reikten, verbouwde het bedrijf zijn kantoor voor acht miljoen gulden. Ondanks experience domes, roofclub en workout-ruimte maakt de relaxte Magic Minds-sfeer snel plaats voor keiharde commerciie. Sales-doelstellingen en utilisation rates blijken niet gehaald, crediteuren staan voor de deur en geldschieter Nesbic doet moeilijk. Na de eerste ontslagronde volgt een vrije val, tot op de rand van faillissement. Regisseur Marco Zuilhof legde de ontwikkeling van nabij vast. Onderhandelingen, ruzies, ontslagen en woedeuitvallen van Bartels: Zuilhof was erbij. Dat maakt It's Magic Time tot een meeslepend en onthutsend concreet drama in een wereld van brand values en gebakken lucht.

Credits

Set geluid
Productiebedrijf
Vanzetti Produkties
Omroep
RVU Educatieve Omroep
Distributie
Vanzetti Produkties

Titel: It's Magic Time
Jaar: 2002
Duur : 1 uur, 33 minuten
Categorie: Lange Documentaire
Competities: Jaaroverzicht
Editie: NFF 2002

NFF Archief

Informatie over deze film, televisie- of interactieve productie bevindt zich in het NFF Archief. In het NFF Archief staat informatie over producties die in de afgelopen festivaledities vertoond zijn. Het NFF beschikt niet over dit materiaal, daarover kun je contact opnemen met de producent, distributeur of omroep. Oudere films zijn soms ook terug te vinden bij Eye Filmmuseum of bij het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid.

Stills

Still
Still
Still